
သီတင္းကြ်တ္အေၾကာင္း
စိတ္ထဲေရာက္လာတာနဲ႔ သီတင္းကြ်တ္ၿပီ မီးပုံးပ်ံလႊတ္ရေအာင္လို႔ ကေလးဘ၀က
ရြတ္ဆိုခဲ့တဲ့စာသားေလးေတြ အေတြးမွာ ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ့္ေမြးရပ္ေျမ ကိုယ့္
တိုင္းျပည္မွာက ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲဆိုလို႔ ဒီလိုရာသီပြဲေတာ္ေလးေတြကိုပဲ
အားကိုးေနရတာ မဟုတ္လား။ သီတင္းကြ်တ္တာနဲ႔ ဒါကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး
မီးပူေဇာ္ပြဲ ပ၀ါရဏာပြဲ သက္ၾကီးပူေဇာ္ပြဲေတြကို က်င္းပဖို႔
တာစူၾကေတာ့တာပါပဲ။ ဘာသာ သာသနာအေငြ႔အသက္ေတြ အမ်ားဆုံးပါ၀င္တဲ့
ပြဲပင္ျဖစ္ပါတယ္။
မိုးေႏွာင္းနိဂုံးဆုံးေတာ့မွာမို႔
ေဆာင္းဦးနိဒါန္းစတဲ့ သာယာလွပေသာ ရာသီသမယပင္ျဖစ္ပါတယ္။ မုတ္သုန္ရာသီ
ခပ္ပါးပါးက မိုးသားတိမ္လိပ္မ်ားနဲ႔ အတူ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ဆုတ္စမွာ
ေဆာင္းရဲ့အရိပ္ ေတြက ၾကိဳဆိုစျပဳတဲ့ ရာသီမ်ိဳးျဖစ္လို႔လဲ ပြင့္လင္းတဲ့ရာသီ
ပြဲေတာ္က်င္းပဖို႔ အလြန္သင့္ေတာ္ပါတယ္။ ဒီကာလမွာ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္နဲ႔
တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္မွာ မိဘေက်းဇူးဆပ္တဲ့အေနနဲ႔ မယ္ေတာ္မိ နတ္္သားအပါအ၀င္ နတ္
သိၾကား ျဗဟၼာေတြကို အဘိဓမၼာတရား ေဟာၾကားလို႔ ၿပီးဆုံးတဲ့ေန႔ဟာ သီ
တင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔၊ တာ၀တိ ံသာကေန လူ႔ျပည္သုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶ
ျပန္လည္ၾကြခ်ီတဲ့ေန႔ ျဖစ္ပါတယ္။
တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္ကေန
ၾကြလာခဲ့မွဳကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး တာ၀တီ ံသာပြဲ၊ အဘိဓမၼာေဒသနာ ေတာ္
ေဟာၾကားခဲ့မွဳကို ရည္ရြယ္ၿပီးေတာ့ အဘိဓမၼာပဲြ၊ ဆီးမီးေတြနဲ႔ ထြန္းညွိၿပီး
ျမတ္ဗုဒၶကို ပူေဇာ္ၾကိဳ ဆိုၾကတာျဖစ္လို႔ မီးျမင္းမိုရ္္ပြဲ စသျဖင့္
ဒီပြဲေတာ္ကို အမည္မ်ိဳးစုံနဲ႔ ေခၚၾကပါေသးတယ္။ ဒီပြဲေတာ္ဟာ ဟိုေရွးအခါက
ဘာသာေရးပြဲေတာ္တခုျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးဘုရင္မ်ားလက္ထက္က တာ၀တီ ံသာနတ္ျပည္ကေန
လူ႔ျပည္သုိ႔ ေရႊေစာင္းတန္း ေငြေစာင္းတန္း ပတၱျမားေစာင္းတန္းသုံးသြယ္နဲ႔
ျပန္ၾကြလာမည့္ ဗုဒၶကို ဆီမီးေတြထြန္းညွိၿပီး ပူေဇာ္ၾကတဲ့
ဘာသာေရးပြဲသက္သက္ျဖစ္ပါတယ္။
ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ
မွတ္တမ္းတင္ထားၾကတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြက သီတင္းကြ်တ္ပြဲေတာ္ရဲ့အ ေၾကာင္းကို
ဘာသာေရးအသြင္နဲ႔ ေဖာ္ျပထားတာ ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ပုဂံေခတ္က ပန္း
ခ်ီကားေတြထဲက ဆီမီးခြက္ေတြဟာ ပုဂံသားေတြရဲ့ ဘာသာေရးကိုင္းရွိဳင္းေၾကာင္း
သာဓကမ်ားပင္ျဖစ္ ပါတယ္။ အင္း၀၊ ေတာင္ငူ၊ ေညာင္ရမ္း၊
ကုန္းေဘာင္ေခတ္တို႔မွာလည္းျပည္သူနဲ႔အတူ ဘုရင္ေတြကုိယ္ တိုင္
သီကြ်တ္မီးျမင္းမိုရ္ပြဲကို အထူးအျမတ္ထား ပူေဇာ္ၾကေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာေတာ့
သီတင္းကြ်တ္ပြဲေတာ္ဟာ ဘာသာသာေရးအသြင္ထက္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲအ သြင္ကို
ေဆာင္ေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။ သီတင္းကြ်တ္ၿပီဆိုရင္ ေစတီပုထိုးေတြမွာ
ဆီမီးပူေဇာ္ၾကမယ္၊ လမ္း ေတြကို ေရာင္စုံမီးပုံးေလးေတြနဲ႔ အလွဆင္ၾကမယ္၊
လွ်ပ္စစ္မီးနဲ႔ ၿမိဳ႕ရြာ ရပ္ကြက္မု႒္ဦးေတြမွာ မီးဆိုင္း မီးပန္းေတြနဲ႔
အလွဆင္ၾကမယ္။ လူငယ္ေတြက ေဗ်ာက္အိုးေဖာက္ ကစားၾကမယ္။ အလွဴေပးေနတဲ့
မ႑ုပ္ေတြဆီမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးနဲ႔ အလွဴေပးတဲ့ အာဟာရေတြ သုံးေဆာင္ၾကၿပီး
ေက်ာင္းကန္ဘုရားနဲ႔ လူစည္ကားတဲ့ ေနရာေတြ အလည္သြားၿပီး
သီတင္းကြ်တ္ပြဲေတာ္ကို ႏႊဲေပ်ာ္ၾကပါတယ္။
ဘယ္ေလာက္ပဲ ေခတ္ေတြ
စနစ္ေတြေျပာင္းေျပာင္း၊ အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဘာသာေရးပြဲ၊ ရိုးရာယဥ္
ေက်းမွဳပြဲ၊ အထိမ္းအမွတ္ပြဲေတြ လုပ္လုပ္ပါ၊ မူလ စတင္ခဲ့တဲ့
အေၾကာင္းရင္းဇစ္ျမစ္ကိုေတာ့ မေမ့သင့္ ဘူးလို႔ထင္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ျမတ္ဗုဒၶ
တာ၀တိ ံနတ္ျပည္က အဘီဓမၼာတရား ေဟာၾကားၿပီးေတာ့ လူ႔ျပည္သို႔
ျပန္ဆင္းလာတဲ့ေန႔မွာ ဆီမီး ပန္းေတြနဲ႔ ပူေဇာ္ၾကိဳဆိုတဲ့
ကုသိုလ္ပြဲပင္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီရက္ မွာ ကိုယ့္ရင္ထဲ စိတ္ထဲကေန ျမတ္ဗုဒၶ
ဂုဏ္ေတာ္နဲ႔ ပုံေတာ္ေတြကို ရည္မွန္းကာ မီးပူေဇာ္ၾကမယ္ဆို ရင္
သီတင္းကြ်တ္ပြဲစစ္စစ္ကို က်င္းပပူေဇာ္ေနရာ ေရာက္ပါတယ္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ေတာ့
၀ါတြင္းသုံးလပတ္လုံး ဘယ္ကိုမွ သြားခြင့္မရဘဲ ၀ါဆိုတဲ့ေက်ာင္း မွာပဲ
ေနေနရတာျဖစ္လို႔ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္လို ဘ၀မ်ိဳးက
လြတ္ေျမာက္ခြင့္ရတဲ့ေန႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ၀ါ တြင္းကာလမွာ အလွဴေပးလိုျခင္း၊
တရားနာလိုျခင္း၊ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဖူးေမွ်ာ္လိုျခင္း အေၾကာင္းသုံး
ခ်က္အထူးရွိမွ မျဖစ္မေန (၇) ရက္အတြင္း ျပန္လာပါ့မယ္ဆိုတဲ့ အာမခံခ်က္နဲ႔
ၾကြခြင့္ရတာျဖစ္တဲ့အတြ က္ က်ဥ္းၾကပ္မွဳေတြ ျဖစ္ရပါတယ္။ ၀ါကြ်တ္ၿပီဆိုေတာ့
ဒီက်င့္၀တ္နဲ႔ က်ဥ္းၾကပ္မွဳေတြကလဲ လြတ္သြား ပါၿပီ၊ သြားလိုရာကိုလဲ
သြားခြင့္ရၿပီျဖစ္လို႔ လူငယ္ျဖစ္တဲ့ ရွင္ငယ္ရဟန္းငယ္မ်ားအတြက္ေတာ့ အေပ်ာ္
ဆုံးရက္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္က ဒီက်င့္၀တ္ကိုက ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့
က်င့္၀တ္တခုပါ။ ဒါေပမဲ့ သြားခ်င္လာခ်င္ တရားေဟာထြက္ခ်င္တဲ့
ရဟန္းေတာ္ေတြအတြက္ေတာ့ အဆင္မေျပခ်င္ဘူး။
၀ါကြ်တ္တဲ့ေန႔ဟာ
ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ့ သိမ္ထဲမွာ ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ ပ၀ါရဏာေန႔လဲျဖစ္ပါတယ္။
တပည့္ေတာ္အေနနဲ႔ အျပစ္ေတြလုပ္မိတဲ့အခါ အရွင္ဘုရားတို႔ ျမင္တဲ့အတိုင္း
ၾကားတဲ့အတိုင္း ယုံမွား သံသယျဖစ္တဲ့အတိုင္း သတိေပး ေျပာၾကားေတာ္မူပါလို႔
ရဟန္းေတာ္မ်ားအခ်င္းခ်င္း ေကာင္းေစဖို႔အ တြက္ ေ၀ဖန္ၾကဖို႔
ဖိတ္ၾကားတဲ့ပြဲပင္ျဖစ္ပါတယ္။ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္မွာ က်င္းပတဲ့ ဒီပြဲဟာ
လူဒကာ၊ ဒကာေတြနဲ႔ေတာ့ မသက္ဆိုင္ပါဘူး။ အျပစ္ျပေ၀ဖန္ပါလို႔ ဖိတ္ၾကားတဲ့ပြဲဟာ
သာသနာမွာပဲရွိပါတယ္။ ေ၀ဖန္ရင္ ၾကိဳက္တဲ့သူ အလြန္နည္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့
အျမင္က်ယ္တဲ့ ပညာရွိအသိုင္းအ၀န္းမွာေတာ့ ေ၀ဖန္အၾကံျပဳတာ ေဆြးေႏြးတာေတြ
လုပ္ၾကပါတယ္။ သာသနာေတာ္မွာ ေကာင္းေစဖို႔အတြက္ ရဟန္ ေတာ္မ်ားအခ်င္းခ်င္း
ေ၀ဖန္ၾကပါလို႔ ဖိတ္တဲ့ပြဲကို လူဒကာ၊ ဒကာမေတြလဲ လိုက္နာက်င့္ေဆာင္ၾက
မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္အသိုင္းအ၀န္းေလး ပိုေကာင္းသထက္ေကာင္းေစဖို႔
အက်င့္တခုပဲျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္တခု
သီတင္းကြ်တ္မွာ သက္ၾကီး၀ါၾကီး ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပြဲဆိုတာလဲ ရွိပါေသးတယ္။ က
ေလးေတြ ရြာမွာ၊ ကိုယ့္ရပ္ကြက္ထဲမွာ အသက္ၾကီးတဲ့ အဖိုးအဖြားေတြကို
အလွဴပစၥည္းေတြနဲ႔ သြားၿပီး ကန္ေတာ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ေဆြမ်ိဳးထဲက
မိဘေတြကို သားသမီးေတြက ကန္ေတာ့ၾကတာ၊ ဘ ၾကီး ဘေဒြး စသူေတြကို အရိုအေသေပး
ကန္ေတာ့ၾကတာေတြလဲ ရွိပါတယ္။ ကေလးေတြအတြက္က ေတာ့ မုန္႔ဖိုးရတဲ့အတြက္
အလြန္ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ ကန္ေတာ့ပြဲပါ။ လူၾကီးေတြအတြက္မွာ ကေလး ေတြက
ေလးေလးစားစား ဂါရ၀ မဂၤလာကို ျပသလာတဲ့အတြက္ ၀မ္းသာပိတိျဖစ္ရပါတယ္။ အႏွစ္သာ
ရအေနနဲ႔ လူၾကီးမိဘေတြအေပၚမွာ ကာယကံ ၀စီကံ မေနာကံဆိုတဲ့ ကံသုံးပါးအျပစ္ေတြ
ရွိခဲ့မယ္ဆို ရင္လဲ ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္တဲ့အတြက္ ေက်ေပ်ာက္သြားပါတယ္။
အစဥ္အလာေကာင္းေတြ
ယဥ္ေက်းမွဳေတြနဲ႔ ျပည့္၀ေနတဲ့ သီတင္းကြ်တ္ပြဲေတာ္ကို ဘယ္ေနရာ ဘယ္ကမၻာကိုပဲ
ေရာက္ေရာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြအေနနဲ႔ ေမ့ေပ်ာက္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ပါဘူး။
ကို ယ့္ယဥ္ေက်းမွဳ၊ ကိုယ့္ဓေလ့ ကိုယ့္ဘာသာကို မေမ့ႏိုင္ဘဲ
ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းေနတာဟာ အလြန္ ေကာင္းျမတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ပင္ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာေတြ မဂၤလာရွိေသာ သီတင္းကြ်တ္ပြဲေတာ္နဲ႔ အတူ မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔
ျပည့္စုံေစေၾကာင္း ေမတၱာဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။
ကိုသက္
0 comments:
Post a Comment