Sample Text

ေရႊေဒါင္းေတာင္ဘေလာ႔ဂ္သည္ ေရႊေဒါင္းေတာင္ အြန္လုိင္းမဂၢဇင္း http://www.shwedaungtaung.com/ ၏ ကုိယ္ပြားတစ္ခုအျဖစ္ လြင္႔တင္ေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။

Pages

ဆံသဆိုင္မွ အေတြးစမ်ား


ဒီေန႔ ေန႔ခင္းက ဆံပင္သြားညႇပ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီမွာ ဆံသထိုင္ခံုေပၚထိုင္ရင္း ေတြးစရာေလးေတြ ေပၚလာပါေတာ့တယ္။ ဆံသဆရာကို အဂၤလိပ္လို Barber လို႔ ေခၚတယ္။ သူက ေယာက္်ားေတြကို ဆံသေပးတဲ့လူပါ။ Hair Dresser လို႔ ေခၚတာလည္း ရွိပါတယ္။ ျမန္မာလိုက်ေတာ့ ဆံသဆရာ၊ ဆံပင္ညႇပ္သမား... စသျဖင့္ ေခၚၾကပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခု ေတြးမိတာက “ဆတၱာသည္” ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရပါ။ ျမန္မာအဘိဓာန္မွာ ရွာၾကည့္ေလေတာ့ ပါဠိ “ေဆတၱာ” ဆိုတဲ့ စကားလံုးက ဆင္းသက္လာတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ “ဆံပင္၊ မုတ္ဆိတ္၊ ေျခသည္း လက္သည္းတို႔ကို ရိတ္ျဖတ္ ျပဳျပင္ျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြးေသာသူ” လို႔ အဓိပၸာယ္ ရပါတယ္။ သိပၸံအေတြးနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္ခႏၶာမွာ ရွိေနတဲ့ Dead Cells လို႔ ေခၚတဲ့ ဆဲလ္အေသေတြကို သုတ္သင္ရွင္းလင္းသူလို႔ ဆိုေကာင္းဆိုႏိုင္မွာပါ။ Dead Cell ေတြ ျဖစ္ေလတာေၾကာင့္လည္း လွီးျဖတ္တဲ့အခါမွာ မနာက်င္တာပါ။

ဒီေနရာမွာ တစ္ခုေတြးမိတာက ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လူမ်ိဳးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဦးေခါင္းကို အထြတ္အျမတ္ထားၾကတယ္ ဆိုတာပါ။ တခ်ိဳ႕ဆို ေခါင္းကို ပုတ္တာတို႔ ကိုင္တာတို႔ မႀကိဳက္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဆံသဆရာဆိုတာဟာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အထြတ္အျမတ္ထားရာကို ကိုင္တြယ္ခြင့္ရတဲ့သူလို႔လည္း ဆိုႏိုင္တယ္။ လူၿပိန္းေတြးနဲ႔ဆိုရင္ VIP တစ္ေယာက္လို႔ ဆိုရမယ္။ အျခားတစ္ဘက္မွာက်ျပန္ေတာ့... ေစာေစာက သိပၸံအေတြးနဲ႔ ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဆံပင္ဆိုတာ Dead Cells ပါ။ ဒီလိုဆိုျပန္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အထြတ္အျမတ္ ထားတဲ့ ေခါင္းေပၚမွာ အေသေတြ အေဆြးေတြ လာတင္ထားသလို ျဖစ္မေနျပန္ဘူးလား လို႔ ေတြးမိျပန္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ တခ်ိဳ႕လူေတြ ေခါင္းတံုးေက ထားၾကတာလားလို႔ ေတြးမိျပန္တယ္။
ေနာက္တစ္ခါ ေတြးမိတာက ဒီ အေသေတြ အေဆြးေတြကိုပဲ... တစ္ပတ္တစ္ခါေလာက္ ေလွ်ာ္ျပဳေပးရ လုပ္ရျပန္ပါတယ္ ဆိုတာပါ။ သူတို႔ အတြက္ကိုပဲ အေကာင္းစား Shampoo ေတြကို ေစ်းႀကီးေပး ဝယ္သံုးရတယ္။ တခ်ိဳ႕ Shampoo ေတြ ဆိုရင္ျဖင့္ Vitamin က A ကေန Z အထိေတာင္ ပါတယ္ ဆိုပဲ။ ကေလးအေတြး ဟာသတစ္ခုကို သတိရမိတယ္။ “ေမေမ၊ သမီးေခါင္းေလွ်ာ္ရည္ပဲ စားေတာ့မယ္၊ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ သူ႔မွာ ဗိုက္တာမင္ေတြေကာ၊ ပ႐ိုတင္းေတြေကာ အစံုပါတယ္ေလ...” တဲ့။ ကဲ... ေသေနပါၿပီဆိုတဲ့ အရာေတြကို အဲေလာက္ေတာင္ ဂ႐ုစိုက္ၾကရတာပါပဲလား။

ဆံပင္ေတြ ၿဖီးဖို႔၊ သင္ဖုိ႔၊ သဖို႔အတြက္ ဘီးေတြဝယ္ရတယ္။ ဘီးေတြမွ ပံုစံေတြ အရြယ္ေတြက စံုလို႔ပါ။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ေရခ်ိဳးၿပီး အေျခာက္ခံဖို႔ Dryer ေတြ ဝယ္ရျပန္တယ္။ ခုေခတ္က ဆံပင္ေျဖာင့္တဲ့ ေခတ္ဆိုေတာ့ ဆံပင္ေျဖာင့္စက္ေတြလည္း တခ်ိဳ႕ ဝယ္ရတယ္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ဘီးကုတ္တို႔၊ ကလစ္တို႔ ေခါင္းခ်ည္တဲ့ ႀကိဳးတို႔။ သိပၸံအေတြးနဲ႔ ဆိုရင္ျဖင့္ အေသေတြကို သေနသလို ျဖစ္ေနျပန္ေရာ့မယ္။ “မင္းကေကာ ေခါင္းမေလွ်ာ္ဘဲ၊ ဆံပင္မညႇပ္ဘဲ ေနႏိုင္လို႔လား” လို႔ ေမးၾကေတာ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မေနႏိုင္ပါဘူး။ ေတာ္ၾကာ တာဇံႀကီးလို ျဖစ္သြားမွာေပါ့။ ဒါမွမဟုတ္ ဆံပင္အရွည္ဆံုး ေယာက္်ား ဘာညာ စသျဖင့္... ဂင္းနစ္စာအုပ္ထဲမွာ မွတ္တမ္းဝင္ခ်င္ ဝင္သြားမွာေပါ့ဗ်ာ။ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ ဒုကၡခံရမွာ။

ဆံသဆရာေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ Barber Paradox (ယုတၱိေဗဒ ယံုတမ္း) တစ္ခုေတာ့ ၾကားဖူတယ္။ ရြာတစ္ရြာမွာ လူေတြဟာ ဆံပင္ စသည္ ညႇပ္ခ်င္ရင္ျဖင့္ နည္းလမ္း ၂ ခု ရွိပါတယ္။ တစ္ခုက ကိုယ့္ဘာသာ ညႇပ္၊ ေနာက္တစ္ခုက ဆံသဆရာဆီ သြားျခင္းပါ။ ဒီေတာ့ အဲဒီ ရြာမွာ ရွိတဲ့ ဆံသ ဆရာက ေျပာတယ္... “ကၽြန္ေတာ္လိုက္နာတဲ့ စည္းကမ္းက ကိုယ့္ဆံပင္ကို ကိုယ္တိုင္ မညႇပ္ႏိုင္တဲ့လူေတြကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ ဆံပင္ညႇပ္ေပးတာပါ” တဲ့။ ႐ုတ္တရက္ၾကားလိုက္ရင္ျဖင့္ ဟုတ္သလိုလို ရွိလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့့္... “ဆံသဆရာဟာ သူ႔ဘာသာ ဆံပင္ညႇပ္သလား” ဆိုတာကို ေတြးၾကည့္သင့္ပါတယ္။

  • တကယ္လို႔... ဆံသဆရာဟာ သူ႔ဆံပင္ သူမညႇပ္ဘူးဆိုရင္ သူ႔စကားအရပဲ သူ႔ကိုသူ ဆံပင္ညႇပ္ေပးရပါမယ္။
  • တကယ္လို႔... သူဟာ သူ႔ဆံပင္ သူညႇပ္တယ္ ဆိုရင္လည္း သူ႔စည္းကမ္းအရ အဲလိုလူကို ဆံပင္ညႇပ္မေပးပါဘူးလို႔ ျဖစ္လာပါမယ္။


ေစ့ေစ့ေတြးေလ၊ ေရးေရးေပၚေလ ဆိုသလို သူ႔စကားဟာ ယုတၱိမတန္ဘူး ဆိုတာကို သိလာပါမယ္။

ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ညႇပ္ေပးတဲ့ ဆံသဆရာကေတာ့ အဲလို မေျပာပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာ ေတြးၾကည့္မိေနတာပါ။ ဆံပင္ညႇပ္တာကို ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း တခ်ိဳ႕က ေခါင္မိုးလဲတယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕က ရြဲဲ႕ၿပီးေတာ့... “ဟာ၊ ခင္ဗ်ား ဖိနပ္ သဲႀကိဳးလဲလာပါလား” ဆိုၿပီးလည္း ေနာက္တတ္ၾကေသးတယ္။ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ပါ။ အဲဒီလို လဲလွယ္ဖို႔၊ ဆံသဆရာရဲ႕ ပံုေဖာ္မႈကို ခံယူဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆံသဆိုင္ေတြကို သြားၾကရပါတယ္။ သူတို႔ေတြရဲ႕ Service ကို ယူဖို႔ (တနည္း) သူတို႔ရဲ႕ အတတ္ပညာနဲ႔ ျပဳလုပ္တာကို ခံယူဖို႔အတြက္ သြားၾကတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီလို ခံယူထားပါတယ္။

Carving is easy, you just go down to the skin and stop.
(Michelangelo)

“ပန္းပုထုတယ္ဆိုတာ လြယ္ပါတယ္၊ မလိုတာေတြကို လွီးထုတ္ၿပီးတဲ့အခါ ရပ္လိုက္တာပါ” လို႔ နာမည္ေက်ာ္ ပန္းပုဆရာ မိုက္ကယ္ အိန္ဂ်လိုက ေျပာပါတယ္။ ဒီစကားအရဆိုရင္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဆံပင္ညႇပ္ေပးတဲ့ ဆံသဆရာေတြကို နာမည္ေက်ာ္ အႏုပညာ စာရင္းထဲကို သြင္းလိုက္လို႔ ရႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဟုတ္ပါတယ္... တခါ တခါေတြးၾကည့္ရင္ ဆံသဆရာေတြဟာ အႏုပညာသမားေတြလို႔ေတာင္ ခံစားမိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္တို႔ရဲ႕ အထြတ္အျမတ္လို႔ ဆိုရမယ့္ ဦးေခါင္းကို သူတို႔က သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ကိုင္တြယ္ၿပီး ပံုသြင္းေပးတာဟာ အႏုပညာတစ္ရပ္ပါပဲ။

ဒီေတာ့ ဆံပင္ညႇပ္ဆိုင္ကို ေရာက္ရင္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဒီအႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ ပံုေဖာ္မႈကို ခံယူဖို႔ သြားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာကိုမွ ေျပာေလ့မရွိပါဘူး။ ဟိုးအရင္ သိတတ္စအရြယ္ ဆံပင္ညႇပ္ဆိုင္ ကိုယ့္ဘာသာ သြားတတ္တဲ့ အရြယ္ကတည္းက ဆံသဆရာရဲ႕ ထိုင္ခံုေပၚ ထိုင္လိုက္ၿပီးၿပီ ဆိုရင္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဦးေခါင္းကို ဆံသဆရာ ပိုင္ဆိုင္သြားၿပီလို႔ ယူဆပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ခံယူခ်က္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဆံပင္ညႇပ္သမားကို ဟိုေနရာေလး ရွည္ေပးပါ၊ ဒီေနရာေလး တိုေပးပါ စသည္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခါမွ ေစာဒက မတက္ဖူးပါဘူး။အဲလို အက်င့္ရွိတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က “ဆံသဆရာ၏ ေခြး” ဆိုတဲ့ ဟာသေလးကို ေျပာျပပါတယ္။
တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္က ဆံသဆိုင္မွာ ဆံပင္ညႇပ္ေနတာပါ။ အဲဒီမွာ ဆံသဆရာနား ရစ္သီရစ္သီလုပ္ေနတဲ့ ေခြးေလးကို ျမင္ေတာ့... “ဒီေခြးက ခင္ဗ်ားကို ေတာ္ေတာ္ ခင္ရွာတာပဲေနာ္...” လို႔ ေျပာတယ္။

အဲဒီေတာ့ ဆံသဆရာက... “မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ၊ ဟိုတေလာက လူတစ္ေယာက္ကို ဆံပင္ရိတ္ေပးတုန္းက သင္တုန္းဓါးနဲ႔ ျဖတ္မိတဲ့ နားရြက္တစ္ဖက္ကို စားၿပီးကတည္းက ခုလို လာေနေတာ့တာပါပဲ” တဲ့။


သူ႔ပံုျပင္က ရယ္ရမလို၊ ၾကက္သီးထရမလိုပါပဲ။ ဆံပင္ညႇပ္တာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က လူႀကီး ျဖစ္ခ်င္ပံုကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ငယ္ငယ္က ဆံပင္ညႇပ္တဲ့ဆိုင္မွာ ကေလးဆိုရင္ သူညႇပ္လို႔ အဆင္ေျပေအာင္ ဆံသဆရာက ထိုင္ခံုလက္တန္းမွာ သစ္သားျပားေလး ခင္းၿပီး အဲဒီေပၚမွာ ထိုင္ခိုင္းပါတယ္။ အစပိုင္းေတာ့ အဲလို ထိုင္ရတာကို သေဘာက်ပါတယ္။ တစ္ရက္မွာ ေဘးနားက လူႀကီးတစ္ေယာက္ကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ အဲလို သစ္သားျပားေလး မပါဘဲ ထိုင္ခ်င္ပါေတာ့တယ္။ လူႀကီးျဖစ္ခ်င္စိတ္ ဝင္တာပါ။

ဒါနဲ႔ပဲ ဆံသဆိုင္သြားတိုင္ ဆံပင္ညႇပ္ဆရာကို အဲဒီအျပားမပါဘဲ ညႇႇပ္ေပးပါလို႔ ေတာင္းဆိုတယ္။ သူကလည္း မရဘူး၊ ဒါနဲ႔မွ ျဖစ္မယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အဲဒါက ဆံပင္ညႇပ္ဆိုင္မွာ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္းဆိုဖူးတဲ့ ကိစၥေလးပါ။ အဲဒီ လူႀကီးျဖစ္ခ်င္တဲ့ေရာဂါ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေပ်ာက္သြားလဲေတာ့ မမွတ္မိပါဘူး။ ေနာက္ပိုင္း နည္းနည္း အရပ္ရွည္လာေတာ့ သစ္သားခံုပုေလးခုၿပီး ထိုင္ရပါတယ္။ ပထမဆံုး သစ္သားခံုပုေလး မပါဘဲ ထိုင္ရတဲ့ေန႔ကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ထားသေလာက္လည္း ရင္ခုန္စရာ မေကာင္းခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက ဆံပင္ညႇပ္ဆိုင္ေရာက္ရင္ျဖင့္ ဘာမွကို မေတာင္းဆိုေတာ့တာပါပဲ။

မွတ္မိသေလာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္တုန္းက ေခတ္စားတာ ဦးစမုတ္ေက၊ တခ်ိဳ႕က ဘဲၿမီးေကလို႔လည္း ေခၚၾကတယ္။ သူက ညႇပ္ၿပီးရင္ ရွည္ဖို႔ၾကာတဲ့ ပံုစံေတြဆိုေတာ့ မိဘေတြကအဲဒါမ်ိဳး ညႇပ္ေစခ်င္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ညႇပ္တဲ့ ဆံသဆိုင္က ဦးေလးႀကီးက ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ ဂ်ပန္မွာ စစ္ပညာသင္တုန္းက ညႇပ္တဲ့ေကေပါ့လို႔ ေျပာတတ္တယ္။ ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နည္းနည္း ႀကီးလာေတာ့ ဆံပင္အလယ္ခြဲဆိုတာ ေခတ္စားတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အဲလိုေတြ ထားၾကတယ္။ အဲလိုထားမွ ေခတ္မီတယ္လို႔ အဲတုန္းက ေတြးခဲ့ၾကေသးတာပါ။ ခုေနာက္ပိုင္း လူငယ္ေတြမွာေတာ့ အဲလိုမ်ိဳး သိပ္မရွိေတာ့ဘူးလို႔ ထင္တယ္။

ဆံပင္ညႇပ္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကမာၻေပၚမွာ ေစ်းအႀကီးဆံုးလို႔ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဘ႐ူႏိုင္းႏိုင္ငံက ဆူလ္တန္ဘုရင္ရဲ႕ ဆံပင္ညႇပ္တာကို ျပရပါမယ္။ အဂၤလန္ ႏိုင္ငံ လန္ဒန္မွာရွိတဲ့ Dorchester ဟိုတယ္ Mayfair မွာ ဖြင့္ထားတဲ့ Modestu ဆိုတဲ့ ဆံပင္ညႇပ္ဆိုင္က Ken Modestu ဆိုတဲ့ ဆံပင္ညႇပ္သမားကို ေခၚၿပီး ဆံပင္ညႇပ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

သူရဲ႕ ဆံပင္ညႇပ္သမားကို စတာလင္ေပါင္ ေသာင္းေက်ာ္ အကုန္က်ခံၿပီး ေလယာဥ္အထူးျဖင့္ လာေရာက္ခိုင္းၿပီး ဆံပင္ညႇပ္တာဟာ ၁၆ႏွစ္နီးပါး ရွိခဲ့ၿပီ ဆိုပါတယ္။ ဆံသဆရာဟာ ဘုရင္ဆူလ္တန္ဆီကို သံုးပတ္၊ ေလးပတ္ျခားစီ ပံုမွန္သြားရၿပီး အထူးတန္းကျဖစ္တဲ့အျပင္ ဟိုတယ္ စားရိတ္၊ စားစရိတ္ေတြအျပင္ ဆံပင္ညႇပ္ခကိုပါ စာအိတ္ထူထူ တစ္လံုးျဖင့္ ဘုရင္က ထည့္ေပးတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ဆံပင္ကို လွီးျဖတ္ျခင္းမျပဳတဲ့အထဲမွာ Sikh ဘာသာဝင္ေတြျဖစ္တဲ့ ပန္ခ်ာပီ လူမ်ိဳးေတြ ပါပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အထက္တန္း ေက်ာင္းေနဘက္ သူငယ္ခ်င္းက ပန္ခ်ာပီတစ္ေယာက္ပါ။ သူက ေက်ာင္းလာတဲ့အခါမွာ ဆံပင္ကို ထုပ္ေပါင္းၿပီး လာရပါတယ္။ သူတို႔ေတြေနတဲ့ရြာမွာ ဆံပင္ညႇပ္ဆိုင္ဖြင့္ရင္ေတာ့ ဆိုင္ရွင္ထမင္းငတ္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဆံပင္ညႇပ္ဆိုင္က အေတြးစမ်ားကေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ေကာ... ဘယ္လိုစိတ္ကူးေတြ ခံယူခ်က္ေတြနဲ႔ ဆံပင္ညႇပ္ဆိုင္ကို သြားၾကတာပါလဲ။

ေမတၱာျဖင့္
ဟန္သစ္ၿငိမ္

0 comments:

Post a Comment

ေရႊေဒါင္းေတာင္ အြန္လုိင္းမဂၢဇင္းအား Like လုပ္ျခင္းျဖင္႔ အားေပးပါ။
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More