Sample Text

ေရႊေဒါင္းေတာင္ဘေလာ႔ဂ္သည္ ေရႊေဒါင္းေတာင္ အြန္လုိင္းမဂၢဇင္း http://www.shwedaungtaung.com/ ၏ ကုိယ္ပြားတစ္ခုအျဖစ္ လြင္႔တင္ေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။

Pages

သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္


သားတုိ႔သမီးတုိ႔
ဥတုရာသီေရာ၊ေနေရးထိုင္ေရးရာ လုပ္ခြင္ လုပ္ခေရာ အစစအဆင္ေျပၾကရဲ ့လား။ အေမတို ့ဆီမွာေတာ့  ျပင္းထန္ၾကမ္းတမ္း တဲ့ ဥတုရာသီၾကီးေတြကို ရင္မဆိုင္ၾကရေပမယ့္ အေမတို ့ေဒသမွာ မိုးေခါင္တဲ့ ဒဏ္ကိုေတာ့ ခံေနၾကရတယ္ ။ မိုးေခါင္ေတာ့ အသီးအပင္ေတြ မရၾက ၊ မထြက္ၾက ၊ ဆြံ ့ၾက အ,ၾကျဖစ္ကုန္တာေပါ့ ။ ဥတုက ေဖာက္တယ္ေလ ။ ငါ့သား သမီးတို ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကလည္း ပစိဖိတ္ႏိုင္ငံတစ္ခုဆိုေတာ့ျပီးခဲ့တဲ့ အယ္နီညိဳရဲ႕ေဖာက္ျပန္ မႈကိုအထိုက္အေလ်ာက္ခံစား ရတဲ့ႏိုင္ငံမို ့ ဥတုေရာေကာင္းပါရဲ ့လားလုိ ့ အေမက ေမးရတာ ။ အေမတုိ ့ဆီမွာ ဒီႏွစ္ေဆာင္းရာသီကို ေရာက္လာေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္နဲ ့မခ်မ္းဘူး။ မခ်မ္းေတာ့ဆီးေတြ ႏွင္းေတြလည္း မက်ဘူးေပါ့ ။

ရန္ကုန္ကလူေတြက ဒီဇင္ဘာထဲေရာက္ျပီ ၊ ေဆာင္းတြင္းကလည္း ေနထြက္ေနာက္က်ျပီး ေနဝင္ေစာတာကလြဲလုိ ့ခ်မ္းလည္း မခ်မ္းဘူးတဲ့ ။ အယ္နီညိဳဆိုတဲ့ ေဖာက္ျပန္တဲ့ ဥတုရာသီ ျဖစ္ပြားျပီးရင္ သူ ့ ညီမ လာနီညာဆိုတဲ့ ဥတုေဖာက္ျပန္မႈတစ္ခု လာလိမ့္ဦးမယ္ ။ သူကအယ္နီညိဳနဲ ့ေျပာင္းျပန္ ၊ ပူေႏြးခဲ့ရင္ ခ်မ္းေအးလိမ့္မယ္လုိ ့ဆိုသေလ ။ ဘာေတြျဖစ္ဦးမယ္ မသိဘူး
အေမတို ့ လူဆိုတဲ့ သတၱဝါကလည္း ပတ္ဝန္းက်င္ အေနအထားအရပ္ရပ္မ်ာ ေနလုိ ့ျဖစ္ရံု ၊ အသက္ရွင္ တည္ေနႏိုင္ရံုကေလး အသာေမွးျပီး ျပဳမူေနထိုင္ၾကရတာမဟုတ္လား ။ အဲ့ဒီေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ အေနအထား တစ္ခုခု သိပ္ေျပာင္းလဲတယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒီအေျပာင္းအလဲနဲ ့အညီ ျပဳျပင္ျပီး ရွင္သန္ဖုိ ့ လုပ္ၾကရတယ္ ။ ဒီလုိျဖစ္တဲ့အခါ ဆင္းရဲတဲ ့ႏိုင္ငံ ၊ ဆင္းရဲတဲ့လူေတြ ေတာ္ေတာ္ခံၾကရတယ္ ။ သိပ္ျပင္းထန္ရင္ ခ်မ္းသာတဲ့ ႏိုင္ငံေတြလည္း ခံရတာပါပဲ ။ မလြယ္ပါဘူး ။

ျပီးခဲ့တဲ့ ေအာက္တိုဘာလထဲတုန္းက ဒို ့စာေရးဆရာၾကီး ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ ကြယ္လြန္တာ အႏွစ္ (၂၀) ျပည့္တာမို ့ေအာက္ေမ့ဖြယ္ဆုေတာင္း အခမ္းအနားကေလး လုပ္မွာပါဆိုျပီး ကိုတင္ေအာင္ရဲ႔ သားတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ေမာင္ဗဟိန္းေအာင္က အေမ့ ကိုဖိတ္စာကေလးလာပို ့တယ္။ ဒါနဲ ့ အေမက " ေၾသာ္-ကိုတင္ေအာင္ ဆံုးတာ အႏွစ္ ( ၂၀ )ၾကီးမ်ားေတာင္ရွိသြားပကိုး" လုိ ့ေအာက္ေမ့ရင္းနဲ ့ဦးလွ ထက္ ကိုတင္ေအာင္က ( ၃ )ႏွစ္ေစာတာ ကိုလည္းသတိရလုိက္တယ္။ ကိုတင္ေအာင္ဆံုးေတာ့ ကိုယ္က ေထာင္ထဲ ေရာက္ေနတာကိုလည္း သတိရလုိက္တယ္။ ျပီးေတာ့ မွ "သားရယ္ အေမေတာ့ လာႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ခြင့္လႊတ္"  လို ့ေျပာေတာ့ ေမာင္ဗဟိန္းေအာင္က အေမလာဖို ့ဖိတ္တာမဟုတ္ပါဘူး ။ ကၽြန္ေတာ္တို ့က သတင္းေပးတာပါ ဆိုျပီး သူဝယ္လာတဲ ့သစ္သီးျခင္းၾကီးနဲ ့ အေမ့ကို ကန္ေတာ့သြားတယ္။ အေမ့စိတ္ထဲ သတိရလုိ ့ေတြးလုိက္မိရင္ မေက်မခ်မ္းရွိရတဲ့ စာေရးဆရာႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ကိုတင္ေအာင္နဲ႔ ကိုျမသန္းတို ့ေပါ့ ။
စာေရးဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ဆိုျပီးေပၚလာ ၊ သူ ့စာေတြထြက္လာေတာ့ လူငယ္လူရြယ္ေတြရဲ ့ေလာကမွာ ကိုတင္ေအာင္က သိပ္ကို ျမန္ျမန္ၾကီး ေပၚျပဴလာျဖစ္လာတယ္။စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ကို လူလတ္လူငယ္ေတြ အရူးအမူးအၾကိဳက္ခံရတဲ့ စာေရးဆရာ မ်ားမ်ားမရွိဘူး။အေမေတြ ့ဖူးသေလာက္ ကိုတင္ေအာင္တစ္ေယာက္ပဲရွိပါ
တယ္။သူ ့လက္ကဘယ္စာအုပ္ပဲ ထြက္လာထြက္လာ အဲ့ဒီစာအုပ္ကို အငမ္းမရဝယ္ဖတ္ၾကတာပါ။ လူငယ္ေတြရဲ  ့ေလာကမွာ ကိုတင္ေအာင္ဘယ္ေလာက္ ေရပန္းစားသလဲဆိုရင္ ကိုတင္ေအာင္ ေရးတဲ့စတိုင္လ္ကို တုေရးၾကတာကအေမာ ။ “ ေတာ့ကာသာဘဲရယ္ႏွင့္” တို ့ “ကၽြန္ေတာ္ကေကာ ဘာမ်ားတတ္ႏိုင္ပါဦးမည္နည္း”တို ့
ဘာတို ့ဆိုတာ လူငယ္ေတြေရးတဲ့စာေတြထဲ ပါတာေပါ့။ ကိုတင္ေအာင္စတိုင္လ္တဲ့ေလ။ ကိုတင္ေအာင္ရဲ႔ ဇါတ္လိုက္က ေဆးတံေသာက္တယ္ဆိုလုိ ့ ေဆးတံေသာက္ျပီး သူ ့ဇါတ္လိုက္ပံုဖမ္းၾကသူေတြကလည္းမနည္း။ တကယ္လုိ ့မ်ား ကိုတင္ေအာင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေရးခြင့္ရလို ့ေရးသြားရမယ္ဆိုရင္သူနဲ ့သူ ့စာဖတ္ပရိတ္သတ္ ဘာေတြျဖစ္ၾကဦးမယ္ေတာင္ မေျပာတတ္ပါဘူး။ကိုတင္ေအာင္ဟာ လူငယ္ေတြအေပၚ ဒါေလာက္ ၾသဇာၾကီးပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ကိုတင္ေအာင္ခမ်ာ သူ ့စာေရးသက္နဲ ့သူ ့ကိုဖမ္းဆီးျပီး ေထာင္ထဲထည့္ထားတဲ့ ေထာင္သက္နဲ ့ယွဥ္ၾကည့္မိတိုင္း
ႏွေမ်ာမဆံုးျဖစ္မိပါရဲ ့သူ ့မွာအေမ့ခင္ပြန္း လူထုဦးလွ နဲ ့လည္း ေထာင္ထဲအတူ ေနဖူးလုိက္တာပဲ၊ဗိုလ္တေထာင္ အယ္ဒီတာ ဗိုလ္ထိန္ဝင္းတို ့နဲ ့လည္း ေထာင္ထဲအတူတူ ေနဖူးလုိက္တာပဲ။ ေလထီး ဦးအုန္းေမာင္ တို ့နဲ ့လည္း ေထာင္ထဲ အၾကာၾကီးဆံုဖူးတာပဲ။ကိုတင္ေအာင္ တစ္ေယာက္ အျပင္မွာေနရတယ္လုိ ့ တယ္မရွိဘူး။

ေထာင္ထဲေရာက္မေနရင္ ပုန္းေရွာင္ေနရတဲ့ ရက္မ်ားလည္း ရွိေသးရဲ  ့။ တခါေတာ့ သူထင္ထင္ေပၚေပၚ မေနတဲ့အခ်ိန္တစ္ခ်ိန္မွာ အေမ သူနဲ ့မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ရဲ ့အိမ္မွာသြားဆံုတယ္။အေမက သူပုန္းလွ်ဳိးေနရခ်ိန္ ေငြေၾကးၾကပ္တည္း ရွာမွာပဲဆိုျပီး အေမ့ပါတာေလး သူ ့ကိုေပးတယ္။ သူကမယူပါဘူး။ ဇြတ္ျငင္းပါတယ္ ။ သူ ့ၾကည့္ရတာ ဦးလွ ေပးရင္ ယူခ်င္ယူမယ္၊အေမက သူနဲ ့ဦးလွ ႏွီးၾကသလုိ မရင္းႏွီးဘူးမဟုတ္လား။ ႏို ့ေပမယ့္ အေမ့စိတ္ကေတာ့ ကိုတင္ေအာင္ႏွယ္ေနာ္ ဂြက်လုိက္တာ၊ သူနဲ ့ငါနဲ ့လူခ်င္းမရင္းေပမယ့္ ေရးေဖာ္ခ်င္းခ်င္းပဲ ၊ ငါ ဦးလွဇနီးပဲ ၊ငါေပးတာယူလိုက္ပါေတာ့လုိ ့ေအာက္ေမ့မိတယ္။ ကိုတင္ေအာင္ကေတာ့ မယူပါဘူး။ အေမ ေပးႏိုင္တာကလည္း အမ်ားၾကီးေပးႏုိင္တာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ျပီးေတာ့ သူ ့မွာပုန္းလွ်ိဳးေနရတဲ့ အခ်ိန္ပါ။ အေမက သူေငြလုိမွာပဲဆိုျပီး ရန္ကုန္လာရင္းနဲ ့ပိုလာတာ ပါလာတာကေလးကို ေပးတာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုတင္ေအာင္ကေတာ့ မယူလိုက္ပါဘူး။

ကိုတင္ေအာင္ ေသသြားေတာ့ အေမကအျပင္မွာမရွိဘူး၊ မသိဘူး ၊ အျပင္ေရာက္လာမွ ေနာက္မွသိရတာ။
သိေတာ့ စာေတြသိပ္ေရးႏိုင္တဲ့လူ ၊ သိပ္ေရးစြမ္းရွိတဲ့လူ ၊ ႏို ့ေပမယ့္ သူ ့ခမ်ာေရးရတယ္မရွိဘူး ၊ အဖမ္းအဆီး
အခ်ဳပ္အေႏွာင္နဲ ့ပဲ ႏွစ္ေတြအမ်ားၾကီးေနသြားရတဲ့လူဆိုျပီး သူေသဆံုးစက မေက်နပ္ဘူး ။ျပီးေတာ့တစ္ခါ သူ ့
ေလာက္လူၾကိဳက္မ်ားတဲ့ စာေရးဆရာတေယာက္ေသသြားလုိ ့မွ သူ ့အေၾကာင္း လြမ္းလြမ္းဆြတ္ဆြတ္ ေရးခြင့္မရ
ေလျခင္း ၊ ယေန ့ထက္တိုင္ ရြက္ပုန္းသီးလုပ္ေနရေလျခင္းလုိ ့လည္း တႏံု ့ႏံု ့ မေက်မနပ္ျဖစ္ရျပန္တယ္ ။အေမတို ့
ဗမာစကားမယ္ လူဆိုတာရွင္ တစ္ကံ ေသတစ္ကံတဲ့ေလလို ့၊ လူတန္ေတာ့ ကံခ်လုိက္မွ စိတ္ထဲနည္းနည္း ခံသာတယ္ ။

ျမသန္းတင့္ နဲ ့ ပတ္သတ္လုိ ့လည္း အေမ့ရင္ထဲ မေက်နပ္တာေတြရွိပါေသးတယ္။ ကိုျမသန္း ဟာ ေရး
အားအင္မတန္ ေကာင္းတဲ့လူပါ။ အေမေတြ ့ဖူးတဲ့ သိတဲ့ စာေရးဆရာေတြထဲမွာ ကိုျမသန္း လုိေရးႏုိင္တဲ့ လူမရွိပါ
ဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူ ့ခမ်ာ သူမ်ားေရးတာေတြ ၊ ဘာသာျပန္ရတာနဲ ့ အခ်ိန္ကုန္သြားရွာရတယ္ ။သူဘာသာျပန္တာ
ေတြ ေကာင္းတယ္မႈတ္လား ။ စာဖတ္သူေတြ အက်ိဳးရွိတယ္ မႈတ္လား ၊ ဂႏ ၱဝင္ဝတၳဳရွည္ ၾကီးေတြသူဘာသာျပန္
သြားေပလုိ ့ပဲ ၊ ဘယ္ေလာက္တန္ဖုိးရွိသလဲလုိ ့ ေမးစရာ ေျပာစရာရွိပါတယ္။ ဒီလုိေမးရင္ ဟုတ္ပါတယ္ ၊ ေကာင္း
ပါတယ္ ၊ အဖုိးတန္ပါတယ္လုိ ့ပဲေျဖရမွာပါ။
ဒါေပမယ့္ အေမ့ရင္ထဲမွာ ကိုျမသန္းဟာ “ဓါးေတာင္ကိုေက်ာ္ ၍ မီးပင္လယ္ကို ျဖတ္မည္”ဆိုတဲ့ ကိုယ္ပိုင္
ေရးဝတၳဳ ၊ဂႏ ၱဝင္မွာ ရွိေနရစ္မယ့္ ဝတၳဳမ်ိဳးတစ္ပုဒ္မက အမ်ားၾကီးေရးႏိုင္စြမ္းတဲ့ စာေရးဆရာ၊ အဲ့ဒါမ်ိဳးေတြ ေရးမ
သြားရပဲ အႏ ၱရာယ္ကင္းေဘးရွင္းဆိုျပီး သူမ်ားေရးသြားတာေတြ ဘာသာျပန္ျပရင္းနဲ ့သူ ့အခ်ိန္ေတြ ကုန္ဆံုးသြားရ
ရွာတယ္ ဆိုျပီးႏွေျမာေနတာပါ။ သူ ့အသက္ ဒီ့ထက္ရွည္ရင္လည္း သူေရးခ်င္တာေတြေရးဖို ့ အခ်ိန္ေတြရခ်င္ရလာ
မွာေပါ့။ ခုေတာ့ အေမတို ့မႏ ၱေလးက ေမာင္ေစာလြင္ (တကၠသိုလ္ ေစာလြင္) လုိပဲ မေသသင့္ပဲ ေသရတာ ၊
ဒါေၾကာင့္ရင္ထဲ ျဖစ္ရေလျခင္းလုိ ့ အျမဲတမ္း ေအာက္ေမ့မိတယ္။
ကိုျမသန္း ေသသြားေတာ့ ကိုတင္ေအာင္လုိေတာ့ မဟုတ္ဘူး ၊ သူ ့အေၾကာင္း ၊ သူ ့ကိုႏွေျမာပံုေတြ စာနယ္ဇင္းေတြမွာ ေတာ္ေတာ္ေရးၾကပါတယ္။ဝမ္းသာစရာပါပဲ ။ဒါေပမယ့္ ကိုျမသန္း ဘယ္လုိလူဆိုတာကိုေတာ့ အျပည္ ့အဝ သိတဲ့လူက နည္းနည္းရယ္ ။
ကိုတင္ေအာင္ နဲ ့ ကိုျမသန္းတို ့ေသတာႏွစ္ ( ၂၀ )ကြာျခားၾကေပမယ့္ ေရးခ်င္ရာ မေရးရတာ ၊ ေရးႏိုင္
တာ မေရးရတာကေတာ့ အတူတူပါပဲ။ သူတို ့ရဲ  ့စာေတြကို  ေႏွာင္းလူေတြက ေနာင္ေတာ့ အကဲျဖတ္ၾက ၊ေလ့လာၾကဦးမွာမဟုတ္လား။ အဲ့ဒီလုိ ေလ့လာေတာ့ ဒီစာေရးဆရာႏွစ္ဦး သူတို ့အစြမ္းအစ အျပည့္အဝျပႏိုင္ရွာၾကတာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာေတာ့ သိၾကေစခ်င္တယ္ေလ ။
ကဲ ငါ့သား ငါ့သမီးတုိ ့ အစစအဆင္ေျပၾကပါေစ။ လုိအင္ဆႏၷျပည့္ဝၾကပါေစ။

အေမ လူထု ေဒၚအမာ
ေရႊေမာ္ကြန္း ၁၉၉၉ခုႏွစ္၊ မတ္လထုတ္ အမွတ္၂၁

အေမ႔အမွတ္တရ စာေတြအျဖစ္ ေ၇ႊေမာ္ကြန္းမွာ ျပန္ေျပာင္းတင္ေပးသြားပါ႔မယ္။ ျပည္တြင္းက အထင္ကရ စာေရးဆရာႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ မင္းသု၀ဏ္၊ ဒဂုန္တာရာ၊ ေဒၚအမာ၊ ပါရဂူ၊ ေဒါက္တာသန္းထြန္း၊ လငး္ယုန္ေမာင္ေမာင္၊ အံ့ေမာင္၊ ျမသန္းတင့္၊ ေအာင္သင္း၊ ေမာင္စြမ္းရည္၊ တင္မိုး၊ ေအာင္ေ၀း၊ တုိ႔ႏွင္႔ စာေရးဆရာ၊ဆရာမ ေတြရဲ႕ တန္ဖုိးျဖတ္မရမရတဲ႔ စာေကာင္းေပမြန္ေတြကုိ ေရႊေမာ္ကြန္းမွာ အသုံးျပဳခဲ႔တာျဖစ္လုိ႔  စာဖတ္သူမိတ္ေဆြေတြကုိ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးသြားမွာျဖစ္သလုိ အသစ္ေတြကုိလည္း ေဖာ္ျပေပးသြားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေပးသြားပါ႔မယ္။
အေမလူထုေဒၚအမာဟာ ျပည္တြင္းကသားသမီးေတြကုိမွခ်စ္တာမဟုတ္ပါဘူး၊ ျပည္ပတုိင္းတစ္ပါး ေရျခားေျမျခားေရာက္ေနၾကရွာတဲ႕ အိမ္မျပန္ႏုိင္ၾကတဲ႔ သားသမီးေတြ အေပၚမွာလည္း အၿမဲ စုိးရိမ္ပူပန္မူေတြနဲ႕ ေနာက္ဆုံး ဆုံးပါးကြယ္လြန္သြားသည္အထိ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရားေတြ အျပည္႔ေပးခဲ႕သူပါ။
လူထုကခ်စ္တဲ႕ လူထုေဒၚအမာဟာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဧျပီလ ၇ ရက္ေန႕နံနက္ ၈ နာရီ ၃၇ မိနစ္တြင္ မႏၱေလးျမဳိ႕၌ ကြယ္လြန္ခဲ႕သည္။ ကြယ္လြန္ခ်ိန္၌ အသက္ ၉၃ ႏွစ္ရွိျပီျဖစ္သည္။

0 comments:

Post a Comment

ေရႊေဒါင္းေတာင္ အြန္လုိင္းမဂၢဇင္းအား Like လုပ္ျခင္းျဖင္႔ အားေပးပါ။
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More