Sample Text

ေရႊေဒါင္းေတာင္ဘေလာ႔ဂ္သည္ ေရႊေဒါင္းေတာင္ အြန္လုိင္းမဂၢဇင္း http://www.shwedaungtaung.com/ ၏ ကုိယ္ပြားတစ္ခုအျဖစ္ လြင္႔တင္ေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။

Pages

ညေမႊးပန္း



တစ္ကယ္ဆို အရင္လို ကၽြန္မ ေတာက္တစ္ခ်က္ ျပင္းျပင္း မေခါက္ တတ္ေတာ့တာ ၾကာလွေပါ့။ မထီမဲ႕ျမင္နဲ႕ မသတီသလို အၾကည့္မ်ိဳး ဆိုရမလား၊
စာနာရ ေကာင္းမွန္း နားမလည္တဲ႕ လူ႕ပတ္ဝန္းက်င္က အၾကည့္ရိုင္းေတြကို အဓိပၸာယ္ ေဖာ္ၿပီး ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာလို႕ေရာ ဘာထူးလာမွာလဲ။ ကၽြန္မအျမဲ နွလံုးသြင္းျဖစ္တဲ႕ အသိက အခက္ခဲဆိုတာေတြက ကၽြန္မကို ပိုၿပီး ရင့္က်က္ သန္မာေစရမယ္ ဆိုတာပါပဲ။ ကၽြန္မသိတာက မိသားစု တစ္စုကို တာဝန္ယူ ဦးေဆာင္ေနရတဲ႕ ကၽြန္မ လဲက်သြားလို႕ မျဖစ္ဘူးေလ။
အစြမ္းကုန္ စိုက္ထုတ္ခဲ႕ရတဲ႕ အားအင္ ဆိုတာလည္း စြမ္းရည္ တစ္ခုအေနနဲ႕ ကုိယ့္ဘဝကို ကိုယ္တိုင္ က်ားကန္နိုင္ေအာင္ ရပ္တည္ဖို႕အတြက္ အေထာက္အပံ့ တစ္ခုအေနနဲ႕ အသံုးခ်နိုင္ဖို႕ အတြက္ပဲ မဟုတ္လား။ ဘဝမွာ အသက္ရွင္ ေနရသ၍ ရုန္းကန္ၾကရတဲ႕ သူေတြၾကိးပါပဲ။ ရုန္းကန္ ေနရသ၍လည္း အခက္ခဲဆိုတာ ၾကံဳေတြ႕ ေနၾကရမွာပါပဲ။ ဘယ္သူမွ မကင္းနိုင္တဲ႕ အခက္ခဲဆိုတာၾကိးကို မ်က္ရည္ က်ေနရံုေနေတာ့ မေျဖရွင္းနိုင္ဘူးေလ။ အရွံဳးမေပးပဲ ရုန္းကန္နိုင္မွသာ အဆင္ေျပလာမွာေလ။ ဒါမွလည္း ဘဝဆိုတာကို ထိုင္ၿပီး စိတ္ပ်က္ေနမွာ ထက္စာလွ်င္ ေတာ္ေသးတယ္ မဟုတ္ပါလား။
အပင္ေတြ ယိုင္းႏြဲ႕တာ ေလတိုက္လို႕ပါ။ ဒါေပမယ့္ ေလျငိမ္တဲ႕ အခ်ိန္ဆိုတာလည္း ရွိလာဦးမွာပါပဲေလ။ ကၽြန္မကေတာ့ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အားေပးၿပီး အခက္ခဲဆိုတာေတြကို တတ္စြမ္းသေလာက္ ေက်ာ္ျဖတ္တယ္။ မေသခ်ာတဲ႕ အနာဂတ္အတြက္ မရည္ရြယ္ေပမယ့္ ကၽြန္မရဲ႕ မနက္ျဖန္ေတြဟာ ေငြနဲ႕ခင္းမွ သာယာမွာ။ လိုအပ္ေနတဲ႕ အေမ႕ေဆးဖိုးဆိုတာက ရက္သတၱပတ္မွာ ေသာင္းဂဏန္းေလာက္မွ မရွိရင္ မျဖစ္ဘူးဆိုတာ ကၽြန္မ အသိဆံုးပဲေလ။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ သူေတြအတြက္ ဂုဏ္သိကၡာဆိုတာ အသက္ထက္ အေရးၾကီးေကာင္း ၾကီးနိုင္ေပမယ့္ ကၽြန္မနဲ႕ အေမ႕ရဲ႕ ဘဝ အတြက္ေတာ့ ကူေဖာ္ေလာင္ဖက္ မရတဲ႕အျပင္ ဘယ္ေနရာမွ အသံုးမဝင္ပါဘူး။
“ညည္းေအ… ရုပ္ကေလးဗန္းျပ အသံေလး ဟစ္ျပေနမယ့္အစား သိကၡာရွိရွိ ရိုးရိုးသားသား အလုပ္ေလး တစ္ခုေလာက္ လုပ္စမ္းပါေအ”
ဆံုးမသလို အျပစ္တင္သလိုနဲ႕ အသံေကာင္းဟစ္တက္တဲ႕ ေရနစ္သူ ဝါးကူလို႕ထိုး ဆိုတဲ႕ လူအမ်ိဳးအစားထဲက လူသားေတြရဲ႕ အဆိုအရေတာ့ ကၽြန္မက ဂုဏ္သိကၡာ မရွိသူေပါ့။ စားေသာက္ဆိုင္မွာ သီခ်င္းဆိုစားတာ တစ္ခုနဲ႕ပဲ ဘဝတစ္ခုလံုး ပ်က္ရခ်ည္ရဲ႕လား။ ဒီလိုအျမင္ ရွိေနသူေတြကို ရွင္းျပေနလို႕ေကာ ဘာထူးမွာလဲ။ ဒါေပါ့ေလ နာမည္ရ အဆိုေတာ္ေတြေတာင္ စားေသာက္ဆိုင္ေတြမွာ အလွည့္က် ဆိုေနၾကရတာပဲ။ ဟုတ္တာေပါ့ အေျခအေနခ်င္းမွ မတူတာကိုး။ကိုယ္က မိုးက်ေရႊကိုယ္မွ မဟုတ္ခဲ႕ေလေတာ့ ဒီေလာက္ေတာ့ အတိုက္စား ခံရမွာေပါ့ေလ။
ကၽြန္မက မွီခိုလိုသူ၊ မိခင္ကိုမွ ကိုးကြယ္ခ်င္သူ တစ္ေယာက္။ ဒါေပမယ့္ ကံကအလွည့္မေပးေတာ့ ပညာေရးက တစ္ပိုင္းတစ။ အဆင္မေျပတိုင္း ကိုယ္လြတ္ရုန္း ေျပးထြက္သြားတဲ႕ တာဝန္မဲ႕ အေဖရယ္လို႕လည္း အျပစ္မတင္ရက္ခဲ႕ဘူး။ ေရာဂါသည္ တစ္ပိုင္းၾကီးနဲ႕ မနိုင္မနင္း ရုန္းကန္ေနရတဲ႕ အေမ႕ဘဝကို ခဏေလာက္ အနားယူပါေစ ဆိုတဲ႕ ဆႏၵေလးနဲ႕ ကိုယ္ကၽြမ္းက်င္ရာ အလုပ္ေလးမွာ (လူတစ္ခ်ိဳ႕ေျပာတဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို ေရာင္းစားတဲ႕ အလုပ္) မနက္ျဖန္ေတြကို ခ်ေရာင္း မိရက္သား ျဖစ္သြားတယ္။
မေရရာတဲ႕ ဘဝကို စတင္ရုန္းကန္ရ ခ်ိန္မွာ မဝံ႕မရဲနဲ႕ မ်က္ရည္ေတြသာ  ေန႕ေန႕၊ ညည အေဖာ္လုပ္ျဖစ္တယ္။ ဒါကို နားလည္ရွာတဲ႕ ဘဝတူ သူငယ္ခ်င္းမေလးက သူသိထားတဲ႕ ခံစားခ်က္ေလးနဲ႕ ကၽြန္မကို အားေပးစကား ေျပာရွာတယ္။
“အခ်ိန္တန္ရင္ အဲ႕ဒီဂုဏ္သိကၡာဆိုတာ ေငြနဲ႕ ဝယ္လို႕ ရပါတယ္ ၊ ျပန္ဝယ္လို႕ မရမွာက နင့္အေမရဲ႕ အသက္ပဲ၊ ျဖစ္နိုင္ရင္ေလ ငါလည္း အေမလို႕ ေခၚရမယ့္ အေမတစ္ေယာက္ ရွိေနေစခ်င္တာ အမွန္ပဲ၊ အဲ႕ဒါဆို အခုထက္စာရင္ ဘဝကို ရင္ဆိုင္ရတာ ပိုၿပီး အဓိပၸာယ္ ရွိခ်င္ ရွိေနမွာ”
သူမ ေျပာတာလည္း ဟုတ္သလိုလိုပင္။ ကၽြန္မအတြက္ အေမရွိေနတာပဲ အေတာ္ကို ခြန္အား ျဖစ္ရသည္ပဲ။ လူတစ္ခ်ိဳ႕အတြက္ ၾကီးက်ယ္ ခမ္းနားေသာ ဂုဏ္သိကၡာဆိုတာ ကၽြန္မတို႕ သားအမိအတြက္ေတာ့ ဘယ္ေနရာမွ အေထာက္အကူ မျဖစ္ေစတာ အမွန္ပဲ။ တစ္ခါတစ္ေလ ရင္ဆိုင္ရတဲ႕ အခက္ခဲေတြက နာက်င္ေစတဲ႕အခါမွာေတာ့ ကၽြန္မ အားရပါရ ငိုမိတယ္။ ဒါေပမယ့္ မ်က္ရည္ခမ္းလို႕ ငိုလို႕ဝသြားတဲ႕အခါ ကၽြန္မအလွဆံုး ၿပံဳးျဖစ္ေအာင္  ၾကိဳးစားတယ္။
ဘဝဆိုတာ အျမဲတမ္း အခ်ိဳေတြၾကီးပဲ ရနိုင္တာမွ မဟုတ္တာ။ တစ္ခါတရံေတာ့လည္း အခါးေလး အစပ္ေလးနဲ႕ ရသာစံု ေပးတတ္တာပဲလို႕ နွလံုးသြင္းလိုက္တယ္။ အဲ႕ဒီလို အေတြးမ်ိဳး ေတြးလိုက္နိုင္ရင္ကိုပဲ ရင္တစ္ခုလံုး ေပါ့ပါးသြားရသလို။ ကၽြမ္းက်င္ရာ၊ လိမၼာရာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း တစ္ခုရယ္လို႕ မျမင္နိုင္ၾကဘဲ ေျမနိမ္႕ရာ လွံစိုက္ခ်င္သူေတြကလည္း ဒုနဲ႕ေဒး။ ေနရာတကာ အေကာင္းျမင္စိတ္ေလး မေမြးနိုင္တာ ထားဦး သူ႕စည္းကိုယ့္စည္း ဆိုတာေလးေတာင္ မထားနိုင္ဘဲနဲ႕ လွ်င္သူစားေၾကးဆိုတဲ႕ ေခတ္မွာ ဘဝတစ္ခ်ိဳ႕ ေၾကမြမသြားနိုင္ဘူးလို႕ ဘယ္သူကမ်ား အာမခံေပး နိုင္ပါ့မလဲ။
ဒီလိုနဲ႕ပဲ ေသြးေႏြးသတၱဝါ ျဖစ္ပါလွ်က္နဲ႕ ပိုေအးစက္သြားခဲ႕တယ္။ ေသဆံုးသြားတဲ႕ သစ္ပင္တစ္ပင္ေပၚ က်ေရာက္လာတဲ႕ မိုးေရစက္ေတြက တစ္ကယ္ပဲ အဲ႕ဒီ သစ္ပင္ကို အက်ိဳးျပဳနိုင္ပါရဲ႕လား။ အဲ႕ဒီသစ္ပင္အတြက္ အသံုးဝင္ ပါေတာ့မလား။ ေဆြးေျမ႕သြားဖို႕ အတြက္ပဲ ျဖစ္လိမ္႕မယ္ထင္တယ္။ ကၽြန္မအတြက္ကေတာ့ အေမေျပာသလိုပဲ  ကိုယ့္ ကိုယ္က်င့္တရားကို အျဖဴစင္ဆံုး ျဖစ္ေအာင္ ေနတယ္။ ဒါဟာ လံုေလာက္တဲ႕ အခ်က္တစ္ခ်က္ မဟုတ္ခဲ႕ဘူးလား။
သံသယဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ ခိုင္မာတဲ႕ ယံုၾကည္မူကိုမဆို ေၾကမြသြားေစနိုင္တယ္ ဆိုတာ ကၽြန္မ လက္ေတြ႕ ရင္ဆိုင္ခဲ႕ရတယ္။ ပိုဆိုးတာက ေၾကမြသြားတဲ႕ ယံုၾကည္မူမွာ အဆစ္ပါသြားတဲ႕ ကၽြန္မရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတြပဲ။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႕ တစ္ဦးကို တစ္ဦး ၾကည္ရူေစာင့္ေရွာက္ ရမယ့္အစား မလိုအပ္ပဲ နာက်င္ေစမွေတာ့ အခ်စ္လို႕ သံုးနွဳန္းဖို႕ သင့္ပါေသးရဲ႕လား။
“ ေယာက္်ားေပါင္းစံု လာတဲ႕ေနရာမ်ိဳးမွာ သီခ်င္းဆိုၿပိး ေျဖေဖ်ာ္ရတဲ႕ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ျဖဴစင္လွပါတယ္ဆိုတဲ႕ ကိုယ္က်င့္တရားကို ဘယ္လိုမ်ိဳး သက္ေသျပမွာလဲ… ဆိုစမ္းပါဦး”
ကိုယ့္က်င့္တရားနဲ႕ မာန ဆိုတာကို ထိခိုက္ေစာ္ကားခဲ႕တဲ႕ လူတစ္ေယာက္ကို အလွဆံုး ျပံဳးျပလို႕ ကၽြန္မနွဳတ္ဆက္ ခဲ႕လိုက္တယ္။ တစ္စံုတရာ တုန္႕ျပန္လိုက္ဖို႕ေတာင္ မတန္ဘူးလို႕ ကၽြန္မ ယူဆတဲ႕အတြက္ ေက်ာခိုင္းျခင္း ဆိုတာနဲ႕ပဲ နွဳတ္ဆက္လိုက္တယ္။ လူတိုင္းမွာ အားနည္းခ်က္ဆိုတာ ရွိစျမဲပါ။ ဘယ္သူမွ စင္းလံုး မေခ်ာၾကပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မလိုအပ္ပဲ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ေစာ္ကား အနိုင္ယူခြင့္ေတာ့ မရွိဘူးေလ။ လွည့္ထြက္ခဲ႕တဲ႕ ကၽြန္မရဲ႕ေျခလွမ္းေတြမွာ ေအာင္ျမင္မူေတြ ကပ္ပါလာတယ္လို႕ ကၽြန္မ ခံစားလို႕ ရေနတယ္။
ျပင္သစ္စာေရးဆရာမ Simone De Beauvoir ရဲ႕ စကားနဲ႕ ေျပာရရင္ အခ်စ္ဆိုတာ နွစ္ဦးနွစ္ဖက္ ညီမွ အခ်စ္မည္တာ မဟုတ္လား။ တစ္ဖက္တည္းသတ္ ေနရမဲ႕ နာက်င္မူမ်ိဳးဆိုတာ ကိုယ္ကိုကိုယ္ ေသေၾကာင္းၾကံတာနဲ႕ ဘာမ်ား ကြာျခားေနဦးမွာလဲ။ အခ်စ္ဆိုတာ ယံုၾကည္လို႕ ရပါတယ္။ မလိုလားအပ္တဲ႕ အဆိပ္ေတြကိုသာ ရင္ထဲ သိမ္းဆည္းဖို႕ မသင့္ေတာ္တာပါ။ အဲ႕လိုပဲ ေတာ္တဲ့ ထက္တဲ႕ ေယာက္်ားေတြကိုလည္း တန္ဖိုးထားခြင့္ ရွိတယ္ပါတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း မအပ္စပ္ဘူး၊ မသင့္ေတာ္တဲ႕ လူမ်ိဳး ျဖစ္ခဲ႕ရင္လည္း ျပတ္သားနိုင္ရမယ္လို႕ ကၽြန္မက ခံယူထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း စိုက္ဝင္ေနတဲ႕ ဓါးကို အနာခံၿပီး ဆြဲႏႈတ္ပစ္လိုက္တယ္။ အခိုက္အတန္႕ေတာ့ ကၽြန္မ ပိုနာက်င္ရတာေပါ့ေလ။
ရင္ဘတ္ကို ဓါးနဲ႕ထိုးမွ အၾကမ္းဖက္တာလို႕ ထင္ေနတဲ႕ လူ႕ဥာဏ္နည္းေတြလည္း ရွိတက္ပါတယ္။ တစ္ကယ္ဆို လူတစ္ေယာက္ကို စူးစူးရဲရဲ ၾကည့္လိုက္တဲ႕ အၾကည့္တစ္ခ်က္ဟာ ရင္ဘတ္ကို ဓါးနဲ႕ထိုးတာထက္ အၾကမ္းဖက္တယ္ဆိုတာလည္း နားလည္သင့္တယ္လို႕ ကၽြန္မထင္တယ္။ ဘဝမွာ အလကားစားရတဲ႕ ညစာမ်ိဳးကို ကၽြန္မေရွာင္တယ္။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ ဘယ္အရာမွ အလကား မရဘူးဆိုတဲ႕ တန္းဖိုးဆိုတာကို ကၽြန္မ နားအလည္ဆံုးမို႕ေပါ့။ ကိုယ္ၾကိဳက္နွစ္သက္တဲ႕ အရာတစ္ခုကို ကိုယ္တိုင္ ဝယ္နိုင္ဖို႕ ၾကိဳးစားတယ္။ အဲ႕ဒီအတြက္ ဖြာခနဲ က်သြားတဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာေတြကိုေတာ့ ရင္းလိုက္ရတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မမွာ အေရာင္မစြန္းေသးတဲ႕ ကိုယ္က်င့္တရား ရွိတယ္။ သူ႕ကိုေတာ့ ဘယ္တုန္းကမွ အပြန္းပဲ႕ မခံခဲ႕ဘူး။
တစ္ခါတရံ လူေတြက ပတ္ဝန္းက်င္ကို မေျပာင္းလဲနိုင္ေပမယ့္ ပတ္ဝန္းက်င္က လူကိုေျပာင္းလဲနိုင္တယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ကိုယ္က မေျပာင္းလဲနိုင္တဲ႕အခါ ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္ ေျပာင္းလဲၾကရတယ္။ ကိုယ္ဘယ္လို ေျပာင္းလဲခ်င္တယ္ဆိုတဲ႕ မူၾကမ္းတစ္ခုေတာ့ ရွိသင့္တာေပါ့။ ကၽြန္မ ပတ္ဝန္းက်င္မွာက သားရဲေတြ အလြန္ေပါတယ္။ သတိတစ္ခ်က္ လစ္လို႕မရတဲ႕ နယ္ေျမေပါ့။ ေျခတစ္လွမ္းဟာ တစ္ဘဝ ႏြမ္းသြားဖို႕လည္း ျဖစ္နိုင္တာပဲ။ ေနရာတစ္ခုထဲမွာ စိတ္ေန သေဘာထား ေတြလည္း စံုလင္လွတယ္။ ခံစားခ်က္ ေတြလည္း အေရာင္စံုၾကတယ္။
“Selfish” ဆိုတဲ႕ တကိုယ္ေကာင္းဆန္မူ ဆုိတာက နားဝင္သာ ဆိုးတာ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး အသံုးဝင္တယ္။ အထူးသျဖင့္ လူေတြ ဘယ္လိုအၾကည့္နဲ႕ပဲ ၾကည့္ပါေစ ကၽြန္မရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြကို ျဖတ္ေတာက္ ပ်က္စီးသြားေစမယ္လို႕ မယံုၾကည္ဘူး။ ကၽြန္မေလွ်ာက္တဲ႕ လမ္းေတြဟာ မေခ်ာေမြ႕တဲ႕အတြက္ ဆူးစူးခံရနိုင္မယ္ ဆိုတာေတာ့ ကၽြန္မ သိတယ္ေလ။
ဘဝမွာ ကိုယ္ပိုင္ ဆႏၵေလး တစ္ခုစီေတာ့ လူတိုင္းမွာ ရွိတက္ ၾကစျမဲပဲ။ ယံုၾကည္မူ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အိပ္မက္၊ ပန္းတိုင္ ေတြလည္း ရွိနိုင္တာပဲ။ အဲ႕ဒီဆႏၵေတြ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြက ရိုးရိုးသာမန္ ဆႏၵေလးတစ္ခု ျဖစ္နိုင္သလို ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ႕ အိပ္မက္ေတြလည္း ျဖစ္နိုင္တာပဲ။ ကၽြန္မရဲ႕ ဆႏၵက ဘဝရဲ႕ နုပ်ိဳျခင္းေတြမွာ ေပ်ာ္ရြင္ျခင္း အမွတ္တရေတြ သိမ္းဆည္း ထားခ်င္တယ္။ ဝမ္းနည္းစရာ ေကာင္းတာက ကၽြန္မမွာ ေပ်ာက္ဆံုးေနတာက ေပ်ာ္ရြင္ျခင္းေတြပဲ။
အေမကေတာ့ ကၽြန္မဘဝရဲ႕ တစ္ဦးတည္းေသာ အားေပးေဖာ္ပါ။ အေမကေျပာတယ္ “ကိုယ့္ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္ကို သူတစ္ပါးရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ဘယ္ေတာ့မွ မေပ်ာက္ဆံုးေစ ရဘူး”တဲ႕။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း ေနာက္ေက်ာက ထိုးတဲ႕ ဓါးေတြၾကားမွာ ဘဝေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေသဆံုးသြား တတ္ၾကတယ္ မဟုတ္လား။
ကၽြန္မ တန္ဖိုးအထားဆံုးက မိသားစု။ ကၽြန္မတို႕ မိသားစု ထမင္းစားဝိုင္းမွာ ရွိေနနိုင္တာက ကၽြန္မရယ္ အေမရယ္ နွစ္ေယာက္တည္း။ က်န္းမာေရး မေကာင္းတဲ႕ကၽြန္မအေမက အခ်ိန္မွန္၊ ပံုမွန္ ထမင္းစားခ်ိန္၊ ေဆးေသာက္ခ်ိန္ေတြကို သတိထား ဆင္ျခင္ရတယ္။ သူစ္တပါးေတြ နားခ်ိန္မွ အလုပ္စဝင္ရတဲ႕ ကၽြန္မက စားခ်ိန္၊ေသာက္ခ်ိန္ ကေမာက္ကမ။ ဒီလိုနဲ႕ပဲ နွစ္ေယာက္တည္းရွိတဲ႕ မိသားစု ထမင္းစားဝိုင္းေလးက လူမစံုနိုင္ခဲ႕ဘူး။ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးေန ၾကရတဲ႕ဘဝမွာ ထမင္းဝိုင္းေလး လူစံုေအာင္ေတာင္ ကၽြန္မ မတတ္နိုင္ေသးဘူး။ မၾကိဳးစားနိုင္ခဲ႕ဘူး။
ကၽြန္မက အေမ႕အတြက္ အလိမၼာဆံုး၊ အထက္ျမတ္ဆံုး သမီးတစ္ေယာက္ မဟုတ္ခဲ႕ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အေမကေတာ့ ကၽြန္မအတြက္ နားလည္မူ အေပးဆံုးနဲ႕ အလွပဆံုးေသာ မိခင္တစ္ေယာက္ပဲ ျဖစ္တယ္။ ညဥ္႔နက္မွ အိမ္ျပန္ေရာက္လာမယ့္ ကၽြန္မေျခသံေတြကို နားစြင့္ေနရတဲ႕ အေမရဲ႕ ပူပန္မူကို ကၽြန္မ စာနာမိတယ္။ “ကိုင္းကၽြန္းမွီ ကၽြန္းကိုင္းမွီ” ဆိုသလိုပဲ ကၽြန္မတို႕သားအမိ နွစ္ေယာက္က တစ္ဦးကို တစ္ဦး အမွီသဟဲ ျပဳေနၾကရတယ္။ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘဝမွာ တစ္ေယာက္က အေရးပါဆံုး  လူသားနွစ္ဦးမို႕ မရွိမျဖစ္တဲ႕ လိုအပ္ျခင္းေတြကို  ကၽြန္မနဲ႕ အေမက လိုအပ္သလို ကြက္လပ္ျဖည့္ၾကရတယ္။
ဘဝဆိုတာ တစ္လမ္းသြား မဟုတ္တဲ႕အတြက္ လမ္းတစ္ခုက ခရီးမေပါက္ေစဘူးဆိုရင္ တျခားလမ္းတစ္ခုကို ရွာေတြ႕နိုင္မယ္လို႕ ကၽြန္မယံုၾကည္တယ္။ အဲ႕ဒီအတြက္ ကၽြန္မမွာ ရွိတဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ပန္းတိုင္ေလးေတြကို ရွင္သန္ အထေျမာက္ ေစခ်င္မိတယ္။ တစ္ကယ္ေတာ့ လူ႕ဘဝဆိုတာ ပိုင္ဆိုင္ထားတာေလးကိုပဲ တန္ဖိုးထားတတ္မယ္ ဆိုရင္ပဲ အေပ်ာ္ဆံုး လူသားတစ္ေယာက္ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္ေလ။ အဲ႕ဒီလိုသာဆို ကၽြန္မရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အိပ္မက္ေလးက ကၽြန္မ လက္ထဲမွာ လက္ဝယ္ပိုင္ပိုင္ ရွိေနမွာပဲ မဟုတ္လား။
တစ္ကယ္ေတာ့ ကၽြန္မတို႕ လူသားေတြရဲ႕ အက်င့္ကိုက အေဝးၾကီးကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ တတ္လြန္းၾကတာပါ။  အနားမွာ ပိုင္ဆိုင္ေနတဲ႕ အရာေတြထဲကပဲ ကၽြန္မတို႕ အေကာင္းဆံုး ေျဖသိမ္႕ေတြးယူ နိုင္ၾကမယ္ဆိုရင္ မလိုလားအပ္တဲ႕ အေဝးၾကီးကို ေမွ်ာ္လင့္ၿပီး စိတ္ေသာက ေရာက္ၾကမွာ မဟုတ္ဘူးေလ။ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္ ဘဝဆိုတာ စုန္တလွည့္ ဆန္တလွည့္မို႕ အလွည့္က်ရင္ ဆန္တက္ေနရတဲ႕ ဘဝကေန စုန္ဆင္းနိုင္မယ့္ အခြင့္ေရးဆိုတာလည္း ရွိလာနိုင္တာပဲ။
ကၽြန္မရင္ထဲကို မၾကာခဏ ဆိုသလို ဝင္ေရာက္နွိပ္စက္တတ္တဲ႕ ေလထုထဲက လာတဲ႕ စကားလံုးေတြကို ေလထုထဲကိုပဲ ျပန္ၿပိး စြန္႔ပစ္လိုက္တယ္။ အဲ႕ဒီလိုမွပဲ ကၽြန္မ ကမာၻၾကီး တစ္ခုလံုး လြတ္လပ္ေပါ့ပါး နိုင္မွာ မဟုတ္လား။ အဲ႕လိုမွ မဟုတ္ခဲ႕ရင္ ကၽြန္မ ထမ္းထားရတဲ႕ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးၾကီးက တနင့္တပိုးၾကီး ျဖစ္ေနေတာ့မွာပဲေလ။ ၾကံဳလာရတဲ႕ ဘဝအေမာေတြနဲ႕ ေလးလံလွတဲ႕ အေတြးတစ္ခ်ိဳ႕ကို ကၽြန္မ လြတ္ခ်လိုက္တဲ႕ အခါ အေတာ္ေလး ေနသာထိုင္သာ ရွိသြားတာေတာ့ အမွန္ပဲ။
ဒီလိုနဲ႕ အလုပ္ကေန အျပန္ဖယ္ရီေပၚကေန ခပ္သြက္သြက္ဆင္းဖို႕ ျပင္လိုက္တယ္။ အေမ ကၽြန္မကို ေမွ်ာ္ေနေလာက္ၿပီေလ။ အိမ္သို႕ လွမ္းဝင္ေနတဲ႕ ကၽြန္မ ေျခလွမ္းေတြက ဒီေန႕မွ ပိုၿပီး လြတ္လပ္ေပါ့ပါး ေနသေယာင္ေယာင္။ ေပါ့ပါးေနတဲ႕ စိတ္အစဥ္ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္နိုင္တယ္။ ၾကည္လင္ေနတဲ႕ စိတ္ေၾကာင့္ ထင္ပါရဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ဂရုစိုက္မိတဲ႕ အခါမွာေတာ့ လဆန္းရက္မို႕ သူ႕တာဝန္ကို ေက်ျပြန္ဖို႕အတြက္ ၾကိဳးစားေနတဲ႕ လျခမ္းေကြးေကြးက ေကာင္းကင္မွာ အထင္သား။
မိုးသားေတြ ဖံုးေနတာေၾကာင့္ ၾကယ္တို႕ တိမ္းေရွာင္တဲ႕ ညေပါ့။ အေဖာ္မဲ႕ေနတဲ႕ လျခမ္းကေလးသာ တစ္ကိုယ္တည္း ထီးထီးၾကီး ေကာင္ကင္မွာ ေနရာယူလို႕။ မိုးရဲ႕ အေငြ႕အသက္ေတြေၾကာင့္ မိုးမ်ား ရြာေလမလားလို႕ ေတြးမိျပန္တယ္။ တိတ္ဆိတ္ေနတဲ႕ ည၊ လေရာင္ကလည္း ဝိုးတဝါး။ အိမ္ေရွ႕က ညေမြးပန္းရံုမွ ပန္းရနံ႕မ်ားကလည္း ေလနဲ႕အတူ လိုက္ပါစီးေျမာလို႕။ မဆီမဆိုင္ ညမွ ပြင့္ရ၊ေမြးရတဲ႕ ညေမြးပန္းဘဝကို စာနာမိၿပီး အေတြး နယ္ခ်ဲ႕မိျပန္တယ္။
တစ္ကယ္ဆို သူ႕ကို အသိမွတ္ျပဳသူ၊ သတိထားမိသူ အလြန္ နည္းပါးလြန္းတယ္ မဟုတ္လား။ လူေျခတိတ္လို႕ ညအိပ္ခ်ိန္ေရာက္မွ ပြင့္ရတဲ႕ ပန္းဘဝ။ အမ်ားတကာ ပန္းေတြလို ေနေရာင္မွာ ဖူးပြင့္ခြင့္ မရရွာဘူး။ ဒါဟာ က်ိန္စာ တစ္ခုမ်ားလားလို႕ ကၽြန္မ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ ေတြးမိျပန္တယ္။ မျဖစ္နိုင္ဘူးလို႕ေရာ ဘယ္သူက အတည္ျပဳေပးနိုင္မွာလဲ။ ဘယ္လိုပဲ ဆိုပါေစ၊ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါေစ ပန္းတို႕မည္သည္ သူ႕အတိုင္းတာနဲ႕ သူေတာ့ ေလာကကို အလွဆင္ေပး တက္ၾကတာပဲ မဟုတ္ပါလား။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ရဲ႕ အသိမွတ္ ျပဳမူကို ေမွ်ာ္လင့္ခြင့္ မရွိဘဲနဲ႕ေပါ့။
အေတြးစေတြကို အျမန္သိမ္းလို႕ အိမ္တံခါးကို ဖြင့္လိုက္တယ္ ဆိုရင္ပဲ အေမ႕ရဲ႕ ေခ်ာင္းဟန္႕သံက ကၽြန္မကို ဆီးလို႕ၾကိဳေနတယ္။ အေမလည္း တစ္ေရးနိုးၿပီ ထင္တယ္။ ကၽြန္မ အသံကို လံုေအာင္ သတိထားၿပိးျခံတခါးကို ေသာ့ခတ္လိုက္တယ္။ ေသာ့တစ္ေယာက္ တစ္ေခ်ာင္းစီ ရွိေနတယ္ ဆိုေသာ္လည္း ကၽြန္မေခ်ာ့ေမြ႕စြာျပန္ေရာက္ၿပီဆိုတာ သိမွ အေမ နွစ္ျခိဳက္စြာ ဆက္လက္ အိပ္စက္နိုင္မယ္ ဆိုတာ ကၽြန္မ သိေနတယ္ေလ။ အိမ္ထဲဝင္ၿပိး အတြင္းမွ ေသာ့ျပန္ခတ္ကာ မီးေခ်ာင္း ဖြင့္လိုက္ခ်ိန္မွာေတာ့ အိပ္ေပ်ာ္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနတဲ႕ အေမ႕ကို ေက်နပ္စြာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္။
ကၽြန္မကို စိုးရိမ္လို႕ အိပ္မေပ်ာ္ရွာတာကို နားလည္ေပမယ့္ က်န္းမာေရး မေကာင္းတဲ႕ အေမ႕ကို အိပ္ေရးပ်က္မွာ စိုးရိမ္တာေၾကာင့္ ေစာေစာအိပ္ဖို႕ အျမဲမွာ ရသည္ပဲေလ။ ကၽြန္မ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မွာစိုးလို႕ အေမက အိပ္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္တက္သလို ကၽြန္မကလည္း အေမအိပ္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္တာကို မသိခ်င္ေယာင္ ျပန္ေဆာင္ ေပးရသည္ပဲေပါ့။ အေမရဲ႕ ေမတၱာ၊ သမီးရဲ႕ ေစတနာကို အျပန္အလွန္ အသိအမွတ္ျပဳ ျခင္းအားျဖင့္လို႕ ဆိုရမယ္ထင္တယ္။
တစ္ကယ္ေတာ့ အေမရယ္ ညေမြးပန္း ဆိုတာလည္း ေန႕အခါမွာပဲ ပြင့္လန္း ခ်င္ရွာလိမ္႕လို႕ ဘယ္သူကမ်ား စာနာေပး တတ္ၾကမွာ လဲလို႕သာ……။
ေလးစားစြာျဖင့္
အိန္ဂ်ယ္လိွဳင္
8.10 PM (Austria)
Friday, March 15, 2013

0 comments:

Post a Comment

ေရႊေဒါင္းေတာင္ အြန္လုိင္းမဂၢဇင္းအား Like လုပ္ျခင္းျဖင္႔ အားေပးပါ။
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More